Political Minded?  

Posted by zizane62 in

Sejak kebelakangan ini, posting blogku banyak menyentuh isu mutakhir politik yang berlaku dalam negara hinggakan ada di kalangan teman-teman yang mengambil berat bertanya ok ke kalau aku buat posting begitu.

Kalau nak dijawab, panjang lebarlah ulasannya. Cuma yang aku boleh kongsi adalah sebagai khalifah yang diutuskan untuk memakmurkan bumi Allah, aku juga bertanggungjawab untuk memastikan bumi yang makmur dipimpin oleh insan yang makmur. Bagaimana aku boleh membantu?

Aku boleh menyuarakan pandangan dan persoalan untuk difikirkan bersama oleh pembaca blog. Apa yang aku bangkitkan tidak semestinya menyatakan sokongan atau penolakan secara hakiki terhadap seseorang. Pemimpin yang menerajui negara adalah mereka yang akan membuat polisi dan peraturan negara. Secara tidak langsung kemakmuran kehidupan umat manusia bergantung kepada bagaimana pemimpin tersebut indah dari segi akhlaknya, cemerlang dari segi amanahnya dan taat dari segi pengabdian kepada Pencipta.

Jadi, seseorang pemimpin itu perlu bersih akhlaknya. Kalau ada dakwaan terlibat dengan kes pembunuhan atau liwat, lakukan penyiasatan secara adil dan saksama.

Bayangkan saudara saudari pembaca, kalau anda terlibat dalam sesuatu fitnah untuk menjatuhkan seseorang dan disebabkan kerjasama anda juga hidupnya menderita dan tidak mendapat haknya yang sepatutnya, bagaimana anda hendak menjawab di hadapan Allah SWT apabila ditanyakan kelak?

Tenteramkah anda duduk di tempat yang tidak sepatutnya anda duduk? Bagaimana dengan gaji atau elaun yang tidak sepatutnya dibayar kepada anda dan kemudiannya jadi darah daging anak isteri anda? Halalkah ia? Na'uzubillah...

Ingatlah, kita ada kehidupan kedua dan setiap yang kita lakukan di dunia pasti ada ganjaran atau balasan di akhirat kelak. Jadilah umat yang menyesal selagi masih hidup di dunia kerana menyesal apabila nyawa sudah tersekat-sekat, ianya sudah terlambat.

This entry was posted on 03 July 2008 at 12:23 PM and is filed under . You can follow any responses to this entry through the comments feed .

1 comments

artikel anda :

http://politik.infogue.com/
http://politik.infogue.com/political_minded

promosikan artikel anda di www.infogue.com dan jadikan artikel anda yang terbaik dan terpopuler menurut pembaca.salam blogger!!!

4:06 PM

Post a Comment