Muktamar Sanawi ABIM Sarawak kali ke-29  

Posted by zizane62 in


Alhamdulillah dengan izin-Nya, ABIM Sarawak buat kesekian kalinya telah melangsungkan Muktamar Sanawi (Mesyuarat Agung) kali ke-29 dengan jayanya di Tingkat 1, Dewan CEC, Bangunan Yayasan Sarawak pada 20 Julai 2008 (Ahad).


Walaupun tidak disekalikan dengan program sisipan seperti tahun-tahun yang sebelumnya, kehadiran dua orang wakil ABIM pusat amat dihargai oleh ABIM Sarawak dalam menerangkan tentang isu-isu semasa yang melatari rakyat Malaysia amnya dan umat Islam khususnya.


Saudara Azril Mohd Amin (Naib Presiden Antarabangsa) banyak menyentuh tentang peranan semasa yang ABIM mainkan di peringkat nasional dan antarabangsa. Beliau juga menerangkan sedikit sebanyak tentang isu-isu semasa yang boleh memberi kesan kepada gerak kerja jemaah ABIM. Beliau juga mengharapkan ABIM Sarawak dapat menghantar seberapa banyak perwakilan ke Muktamar ABIM pusat kelak.

Seorang lagi wakil ABIM pusat, Saudara P. Aizan Tukirin (Ahli Majlis Kewangan ABIM) menerangkan tentang Projek Kewangan ABIM 25 iaitu merujuk kepada sumbangan bulanan setiap ahli ABIM sebanyak RM25 melalui 'standing instruction' iaitu potongan bank. Ini adalah penting untuk membantu menjana ekonomi dan kewangan ABIM yang akhirnya kelak akan digunakan untuk ABIM menggerakkan aktiviti dakwah dan tarbiyyah kepada umat.


Seperti lazimnya, saf kepemimpinan yang sedia ada dibubarkan dan digantikan oleh saf kepemimpinan yang baru untuk sesi 2008-2009. Berikut adalah barisan Exco Kanan ABIM Sarawak sesi 2008-2009.


Yang Di-Pertua : Ustaz Suhardi bin Haji Edward
Timb. Yang Di-Pertua: Ustaz Hasfa Bakhry b. Hassan
Setiausaha Negeri: Sdra. Wan Azizan b. Hj Wan Zainal Abidin
Pen. S/U Negeri: Sdra. Safiee b. Hanapi
Setiausaha Kewangan: Sdra. Raja Iskandar b. Raja Halid
Ketua Hal Ehwal Wanita (HELWA): Sdri. Shamsiah bt. Hj Mahli

Di kesempatan ini, selaku pengerusi Muktamar Sanawi ABIM Sarawak kali ke-29, saya merakamkan penghargaan tidak terhingga kepada ahli jawatankuasa muktamar, barisan pengurusan dan guru taski ABIM, exco dan juga penyumbang individu yang bersama-sama memainkan peranan dalam menjayakan muktamar ini.

'Menegakkan Kebenaran Memperjuang Keadilan'

Wan Azizan b. Hj Wan Zainal Abidin
Setiausaha Negeri
ABIM Sarawak
Sesi 2008/09

This entry was posted on 22 July 2008 at 1:12 AM and is filed under . You can follow any responses to this entry through the comments feed .

4 comments

Anonymous  

This blog could be more exciting if you can create another topic that everyone can relate on.

2:01 AM
Anonymous  

If im in the situation of the owner of this blog. I dont know how to post this kind of topic. he has a nice idea.

2:03 AM
Anonymous  

Salam Wan Azizan

First of all, congratulation to you being chosen as the 2008-2009 line-up. Second, your blog has provided a good update on the ABIM Sarawak update.

Just one query, I wonder whether this blog is the official ABIM Sarawak channel for this type of information.

My suggestion is that you, as the Secretary of the ABIM Sarawak, can create an official ABIM Sarawak blog to update any development taking place in ABIM Sarawak, such as this new line-up, future activities as well as other announcements that ABIM Sarawak wish to make.

Last but not least, I pray to Allah to help the new line-up a success.

With my2c, salam and best regards

10:01 AM

salam. tahniah buat kepimpinan baru ABIM Sarawak. Harapan besar menggunung, impian tinggi melangit buat kepimpinan baru ABIM Sarawak. Laksanakan amanah yang diberikan, Teruskan Perjuangan!

4:23 PM

Post a Comment