Susahnya nak Berkuasa  

Posted by zizane62 in

Aku rasalah, nak dapatkan kuasa di Malaysia ni memang susah. Lebih-lebih lagi yang melibatkan jawatan utama dalam kepimpinan negara.

Memanglah satu fitrah manusia cinta kepada kuasa dan apa-apa pun sanggup dilakukan untuk mendapatkan kuasa dengan berlindung di sebalik pelbagai alasan. Dan memang susah bagi kita rakyat biasa untuk meneropong ke dalam hati mereka-mereka ini adakah perjuangan mereka ikhlas atau tidak.

Rakyat hanya boleh membuat keputusan melalui pilihanraya. Lebih dari itu, lambat-laun masuk 'jail'. Kalau lebih berani, boleh kena tuduhan liwat atau apa-apa supaya kena tahan polis dan akhirnya, kempunan nak berkuasa.

Semua rakyat Malaysia yang berakal dan peka tahu situasi politik tanah air yang berlaku mutakhir ini. Sebagai anak muda Islam, gerak hati mengatakan ada sesuatu yang pelik sedang berlaku. KEPERCAYAAN DAN KEYAKINANKU TERHADAP ISLAM sedang diuji semula.

Buat masa ini, aku menunggu perkembangan terbaru.

This entry was posted on 30 June 2008 at 5:04 AM and is filed under . You can follow any responses to this entry through the comments feed .

0 comments

Post a Comment