Harapan Baharu Menjelma  

Posted by zizane62


Dengan mereka yang turut bersamaku, terserlah sinar harapan untuk membentuk pemuda-pemudi berjiwa qurani di tempatku menabur ilmu. Walaupun latar belakangnya tidak segah institusi-institusi pendidikan yang lain akan tetapi 'ruh'nya itulah yang perlu aku kumpul kembali.

Satu tugas yang bukan mudah. Teringat akan pesanan As-Syahid Imam Hasan Al-Bana, "jalan dakwah ini dipenuhi dengan onak duri dan jalan yang berliku." Sebab itulah tidak ramai di kalangan hamba Allah yang memilih jalan ini fikirku. Aku tidak boleh gentar, tidak sesekali akan kecut dan mengalah. Keyakinanku jelas, tekadku bulat. Kuat manapun lautan bergelora, akan kuredah jua.

Allah Maha Pengasih, Pemurah, Adil dalam melayani hamba-Nya. Diperginya satu, ada saja datang mengganti. Aku orang jamaah. 'Baju' yang kupakai adalah amanah yang perlu kujalankan di mana saja aku dicampakkan. Bagiku, ini adalah perancangan Allah dan perlu aku jayakan perancangan itu sebaik-baiknya.

Buat sahabat-sahabat seperjuangan, doakan agar usaha murni ini berjaya...Amiiin

This entry was posted on 17 April 2008 at 4:19 PM . You can follow any responses to this entry through the comments feed .

1 comments

salam,
ana begitu semanagat maca entry tok. Insya Allah, kita sama2 membina kekuatan di sitok. Dont worry bob. sama2 kita memperkuatkan jamaah kita! Allahu Akbar!

3:13 PM

Post a Comment