Aku Diketuk...(Bhgn. 1)  

Posted by zizane62

Pelik rasanya apabila jiwa mula diketuk kembali. Manakan tidak, hampir setahun lebih aku tidak berkongsi sebarang ilmu, pengalaman, coretan cerita, isu semasa dalam alam siber ini.

Beberapa event penting telah mengembalikan jiwa muda bergolak ini. Seringkali bermain di benak fikiran yang perlu kembali setelah beberapa kali diketuk. Events yang aku maksudkan merujuk kepada keputusan pilihanraya umum ke-12 yang lalu.

Manakan tidak, sejarah kebangkitan rakyat di beberapa buah negara lain diwarnai dengan demonstrasi besar-besaran, rusuhan dan sebagainya tapi di Malaysia, faktor alam siber memainkan peranan. Ingin aku kongsikan kejutan PRU ke-12 yang lepas. Sehari sebelum hari mengundi, aku ada berbincang dengan seorang teman satu jamaah yang baru balik dari Semenanjung (semata-mata untuk mengundi). Menurutnya perkembangan di Semenanjung menunjukkan tidak mustahil majoriti 2/3 BN akan dinafikan.

Aku janggal dengan kenyataan tersebut kerana berdasarkan laporan media perdana, BN dijangka akan mengulangi kejayaan PRU ke-11. Kuterima pandangan tersebut walau dalam hati masih meragui kemampuan parti lawan.

Bilamana sahaja keputusan diumumkan satu per satu, aku yang ketika itu berada di rumah mertua tersayang di Sebuyau terpukau dengan apa yang sedang berlaku, satu per satu...

This entry was posted on 12 April 2008 at 6:43 AM . You can follow any responses to this entry through the comments feed .

0 comments

Post a Comment